måndag 14 maj 2012

Källarträning

Mina förhoppningar om att få komma in i ett tomt gym idag fick jag skrota redan när jag kom till parkeringen och såg alla bilar som stod där, trots strålande solsken. För ovanlighetens skull var det dessutom hela TVÅ personliga tränare med sina klienter som var där, i vanliga fall ser man väl ungefär en varannan månad eller så (till skillnad mot House of Shapes där det kryllar av dem varje dag). 

Uppvärmning 10 min på löpbandet 10 km/h
Benböj i smith, bulgarian squats med viktplattor i händerna, benspark i cable, benspark i maskin, benindrag i maskin, benpress i maskin och till sist bollinrullningar för att ta sista kraften ur baksidan där.
Lite situps på balansboll och mountainclimbers på det och jag var NÖJD. 
Vädret gör en ju helt klart sugen på en löprunda nu, men med pollen i luften och lite svidande hals får jag hålla mig inomhus och ta det någorlunda lugnt. Inga problem på gymmet idag och halsen gör inte SÅ ont att det känns som att det är riskfyllt att träna såhär.

Skönt att ha träningen gjord redan på förmiddagen och resten av dagen ledigt. Imorgon får jag schema för resten av månaden och innan vi vet ordet av är högsäsongen igång och det är jobb nästan varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar