fredag 25 maj 2012

Lite bränd och överenergisk

Sådärja, hallå igen! Vilar min brända kropp från solens strålar, var uttråkad redan efter en kvart i solen idag. Lättare att bli sittandes när man snackar med någon, och en sovande syster är inte det roligaste sällskapet direkt. Är fortfarande röd och öm efter i förrgår, en heldag sittandes ute, i nästan samma ställning hela tiden. Resultatet? Sönderbränd! Från shortskanten till knäna (smalbenen skymdes ju pga att jag satt ner), och har ett vitt linne på överkroppen (röd där linnet inte skyddade mig). Efter de där ca sex timmarna i gassande sol, och bara 0,5 l vatten var jag smart nog att bege mig till gymmet. Visste inte riktigt vad jag gjorde och huvudet och kroppen var inte riktigt vänner efteråt. Detta snedsteg resulterade i vila igår, lika bra att ta igen sig, återställa kroppen. 
MEN, efter en dags vila har jag plötsligt hur mycket energi som helst som bara vill ut, så efter att ha kört all in på lunchpasset i Bodypump innan idag funderar jag på en springtur nu, snart eller ikväll. Mellissmoothien blev lite mer mättande än jag trott och att springa just nu hade bara fått den att komma upp igen. Dessutom är det jag som står för middagen till mig och far min ikväll, så väntar på ingredienser så jag kan slutföra vad jag påbörjat. Resultatet kommer kanske, vem vet. Han är inte den som brukar fastna på bild. 
Gå vs springa. Vädret tillåter mig att ta det långt senare om jag så vill det.
Helt galet att det är ljust vid halv tio-tio fortfarande! Men jag klagar då inte jag! Roadtrips, spontana grillkvällar, springa/gå i bara sport-bh. Sommaren, välkommen!


Solade lite med denna utsikten i tisdags.

Brände mig lite i onsdags.

Tränade lite på lunchen idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar