torsdag 31 maj 2012

Redo för morgondagen!

Såååja, nu ska här byggas muskler for real! Armbågssmärtan börjar ge med sig och jag är stolt över mig själv som orkat vänta ut den, även om det så bara varit för några dagar. Jag har ju faktiskt kunnat göra andra grejer istället, alternativa träningsövningar/-pass. Igår blev det Burn at the Barre, vilket sved något ofantligt i låren och rumpan kan jag säga! Här trodde man att man gått och blivit vältränad minsann! Men andra rörelser och övningar = annorlunda påfrestningar för muskeln = PAIN! (typ)
Började dagen idag (nåja, efter frukost, kaffe och diverse gnuggande i ögonen) med ett ryggpass på gymmet. Hittade övningar där jag slapp böja onödigt mycket på armen (=inga roddövningar!) och det kändes som att det tog bra!
Marklyft, "stående repdrag i cable", i ryggresningsställning samt en övning som vi kan kalla "skjuta rygg" (fick lära mig denna på House of Shapes på de där älskade fyspassen med Jimmie. Åh, I miss!)
Så lite magövningar på det, såklart. Kunde knappt andas efter, så mycket som det spände i magen!

Och som grädde på moset blev det bara några timmars inhopp på jobbet efter det, och efter att ha njutit av någon timme i solen i trädgården så tog jag bilen med syrran till Klinte för att hämta paketet från Sportkost.se, WIIHOO!


Handskarna satt som en smäck och proteinpulvret smakade inte som de där gamla näringsdryckerna de tvingade i mig! Kemikalier och sjukt sött, ja. Men fullt drickbart! 
Får återkomma med bättre utlåtande när allt fått provas ordentligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar