måndag 21 maj 2012

Sol, gym och ledighet

På alla sätt och vis en helt underbar dag. Varmt och skönt, lite molnigt under förmiddagen så man kunde gymma med gott samvete trots den tryckande värmen. Hade en date med en kär vän efter det och har spenderat resten av dagen med henne, min Anna. Middagen står i ugnen, signerad mig och min kockvän. Fläskytterfilé med en slags zucchinigratäng, härifrån, väntar med spänning.

Grymt nöjd efter dagens träning. Hade ju en hel del energi att ta ut efter helgens vilodagar (nåja, jobbat har jag ju gjort. Vilket innebär en del gående, stressande ibland och en del kånkande på kartonger i trappor).

Uppvärmning: 10 min på löpbandet i varierande hastigheter (minst 10,5 km/h)
Ben: knäböj i smith, utfall (främre fot på bosuboll, hantlar för extra vikt), benspark i maskin, drag i cable, benpress i maskin och till slut bollinrullningar.
Mage: situps med viktboll / cykling / situps på balansboll (supersetat x2)
Drog på vikter på det mesta och utmanade mig själv. Lite färre reps men fler set. Benen vart rätt darriga efteråt.
Otroligt nöjd med mig själv! När jag dessutom såg att jag råkat sätta viktpinnen på 30kg och inte 25kg i cablen kände jag mig plötsligt stark istället för svag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar