tisdag 1 maj 2012

Hem ljuva hem!

Jag är hemma, jag älskar att vara hemma. Och nu är min fina bil påställd och laglig att ha på vägarna (hur lagligt jag kör min Peggan är ju en annan sak). Jag är tillbaka på Visby Träningscenter med första gympasset idag, rygg och biceps. Efter två dagars uppehåll, som känns som betytligt lägre, har jag energi som tio hästar och hade kunnat hålla på där fortfarande om det inte var så att det var middagsdags hemma och jag skulle svänga förbi affären för att inhandla lite saker. Skönt att slippa laga mat när man kommer hem från ett träningspass, skönt att slippa matcha pendelns tider och bli arg när bussen är en minut för seg. Men lite surt att man blir tidsbegränsad på ett annat sätt för att folk väntar på en.
Fick ta magträningen hemma på sovrummsgolvet istället!

Nu ska jag fortsätta umgås med mina kära vänner här på ön, högstadievänner. Känner mig sjukt gammal när jag inser att jag känt dem i över sex år. I augusti/september är det sju år. Känns som det var igår man träffade dem första gången. Tacksam för de dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar