måndag 28 maj 2012

Vardagslyx

Sagt och gjort, benpass - check! Skonade armbågen och lyfte inga tunga stänger eller viktplattor på något vis. Det värsta jag utsatte den för var att hålla en tung hantel rakt nedåt, det gick den med på. Någon som kan förklara vad gjort? Det gör ont så fort jag vinklar och spänner armen, särskilt underarmen. Riktigt irriterande måste jag säga! Att lyfta en kasse med ett par shorts i är liksom jobbigt. För en person som gymmar flera dagar i veckan. Det känns liksom rätt fel att behöva grimasera av smärta för en sådan sak..
Well, dagens upplägg blev följande:
Squats på Bosu-boll, utfall (med hantlar, främre fot på Bosu-bollen), leg extension, leg curl, benpress i maskin och till slut bollinrullningar. 
Jag som först hade tankar på att skita i det där och sitta kvar på balkongen. Glad' I did it!


Sedan avnjöts en heldag med fina barndomsvännen, god lunch på H10 bar & café i solen och en runda på stan för shopping och sprithandel. (Det vankas vinkväll med girlsen.) Soffhäng med en annan bästis efter det och till slut testade jag att göra zucchinipasta hemma till köttfärsen mamma kokat ihop tidigare.

Åh, vad jag gillar att vara ledig på vardagar!


Vårsallad, i försommarsolsken
Skinka ("saluhallsrökt"), keso, avocado, rödlök, rädisor, sockerärtor,
på salladsbädd. 
"Nomnomnom"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar