fredag 11 maj 2012

Tunga lyft och god återhämtning

Sådärja, balansen återställd och jag har fått trötta ut musklerna ordentligt! Nu har de visserligen hunnit återhämta sig i flera timmar redan, redan sex timmar jag var på gymmet ju. Det blev ett bra tungt ryggpass idag! Hade tänkt slänga in lite triceps efteråt med, men kände att jag har sugit ur kraften ur kroppen rätt ordentligt redan.
Uppvärming: 10 min på crosstrainern, x-train (typ intervaller för hela kroppen).
Rygg: latsdrag, rodd i cable (balansboll), raka marklyft, bred rodd med stång, omvända flyes med hantlar, i ryggresningsställning med vikt.
Fortsätter att chocka mig själv med att ta tyngre vikter än jag trodde jag skulle klara av. Blir lite rädd bara att titta på stången ibland.. Men, det är ju bara i mina ögon. 
Detta lär kännas imorgon! Och jag har redan lovat instruktörerna att jag ska på Bodypump 08:30...
Hemma förbereds det för fullt inför kvällen imorgon. Ska ut och dansa lite soldans med kanske...

Slitna händer efter tunga lyft.
(det känns mer än det syns kan jag lova!)

Dagens underbara lunch!
Under: kruksallad, ruccola, körbärstomater, färsk broccoli, avocado, fetaost,
soltorkade tomater, paprika, matvete, rostade&saltade solroskärnor.

Uppepå: ugnsgrillade kycklingfiléer med bbq-olja, kycklingkrydda och chiliflakes.
Till: quesadillas med ost.
Och så balsamico på det. 

1 kommentar:

  1. Den där salladen ser förbaskat god ut!! Och du... rocka järnet ikväll nu, babe ;)

    SvaraRadera