söndag 29 juli 2012

Back on track!

Lite i efterhand sådär så kommer en update om gårdagens underbara pass. Har man varit förkyld och borta från träningen en vecka så tappar man, iaf jag, väldigt snabbt i orken. Särskilt när man inte är riiiktigt helt frisk ännu, utan fortfarande lite snuvig och hostig sådär (inte halsont, då stannar jag hemma!).
Så med tanke på min form den senaste tiden, inkl det faktum att jag inte velat köra för mycket för att få upp flåset med risk för att få en slemhostattack, så tänkte jag att lite jogg på löpbandet i 3-5 minuter skulle få bli dagens uppvärmning (igår). Döm om min förvåning när jag efter fem minuter inte var trött alls utan hade massor av energi kvar!? Så jag knatade på där resterande fem minutrarna (förprogrammerat 10 min på de där banden). Sen var jag svettig kan jag säga! Men ojojoj vilken victory-känsla!
Passet blev sedan lite bröst i superset med någon övning för vader och någon för handleder/underarmar. Äntligen tog jag tag i de svaga punkterna liksom.. Var det i april jag konstaterade här att jag borde träna upp underarmarna, eller hur var det? ;)


Passet, ungefär:
Armadduktion i cablecross // tåhävningar step-up, sned bänkpress // handledscurl med hantel, flyes med hantlar på sned bänk, armhävningar mot balansboll i hörn (rehab), sidoplanka med dipp 


Skakig och nöjd när jag vandrade till duschen. Mindre nöjd när jag skulle försöka tvätta håret. Jävligt nöjd igen när jag vaknade imorse och känner den stramande träningsvärken. Som ett kvitto på att jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar