tisdag 31 juli 2012

Lever jag längre?

Sisådärja, det blev ett gympass idag med. Trots att inspirationen låg på minus och det krävdes att Philip sa till mig på jobbet att "klart du ska dit!". Thx mate! Och det var riktigt bra pump i de där små biceps jag har idag! Mer än nöjd måste jag säga. Kan ha lite att göra med den där komplimangen jag fick igår, jag körde liksom liiite extra bara för det. Helt plöstligt hade en hel timme gått där nere i källaren. Vad hände där?
Slängde in lite mage mellan bicepsövningarna med, för att kunna låta dem hämta sig efter varje set/övning och klara lite mer än vad de hade klarat annars.

Upplägg enligt följande:
hammercurls // bamsecurls, pinnen // plankan med bollinrullningar, stångcurls med z-stång, omvända stångcurls // benlyft, bicepscurl i cable // plankan 1 min.
Varje övning x 3, ca 8-12 reps. Ofta det upplägget på det hela.
Alldeles för mycket folk för att jag skulle våga smyga fram kameran idag.. Men säg till om ni vill ha fler bilder här så lovar jag att ta mig i kragen och bara göra det!

En tanke slog mig idag på jobbet, mitt i velandet gymma/inte gymma efter jobbet. Mina kära jobbarkompisar vet att jag är en dåre och gärna beger mig till gymmet innan jag börjar jobba, medan de hellre tar sovmorgon. Delade självklart med mig av mitt velande för att få pepp. Får då denna kommentar av en av boysen: 
"Man lever visserligen längre, men de åren har du ju ändå spenderat på gymmet!"
Skrattade gott åt det då, men nu i efterhand.. Det ligger helt klart något i det han säger, jag tillbringar ju flera timmar i veckan i källaren istället för att tex umgås med familj och vänner. Jag kommer troligtvis/förhoppningsvis att få leva längre för att jag tärnar som jag gör nu. Men mycket av tiden lägger jag ju på det som får mig att leva längre. Krångligt? Jag tror ni fattar.
Men, det är värt varenda minut ändå. För jag vinner flera år regelbunden tid längre fram, men förlorar bara minutrar hit och dit nu. Det är inte samma sak.
Ännu en anledning att pallra sig till gymmet imorgon fm innan jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar