söndag 8 juli 2012

Here we go again

Det var länge sedan jag fick träningsvärk av att bara gymma på egen hand, sån där riktig träningsvärk så man liksom bara grimaserar när den drabbade muskeln påverkas. Igår lyckades jag fixa ett sånt pass, så idag är det jobbigt att bara gå. Även på plan mark. 
Tog mig alltså upp vid 9-snåret trots att nattens åskoväder höll mig vaken alldeles för länge. Det var som att vara på nattklubb, så mycket som det blinkade. Då var man inte direkt glad över att man sov ensam. Mamma hade pappa, syrran hade en kompis på madrass på golvet. Vad hade jag, kudden, mobilen? Men jag överlevde minsann det med.

Gympasset var alltså ben, inte sååå många övningar, inte överdrivet tungt heller tyckte jag? Men svetten, den rann den!
Ben: knäböj med stång, utfall på bosuboll med hantlar, drag i cable åt alla håll ("rehab"-övning), leg extension, bollinrullningar // plankan


Massa födelsedagsfirande både hemma och borta på det. Men jag är pigg idag ändå minsann och ikväll är det dags att komma tillbaka till jobbet efter en veckas ledighet. Jag tycker det är jobbigt att komma tillbaka efter en vecka, kan tänka mig hur jag kommer känna om några år när man har flera veckors semester i rad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar