fredag 13 juli 2012

Ljuva sommar

Livet är inte riktigt som vanligt under sommaren, även om man skulle önska att denna tillvaro man lever i nu var den "vanliga". Strålande sol många dagar, Skåne-kusiner på besök, förra årets älskade jobbarkompisar här på semester, sena ljusa kvällar, "tidiga" gym-morgnar, lagom med jobb. Ingen tid över för datorer här inte! Men nu, en snabbis medan jag väntar på mor min som ska bli sällskap i bilen till staden. Hon som ska kolla fotboll (damlandslaget är visst på ö-besök de med) och jag som ska ner i gymmets källare och spänna mig. 
Inget gym sedan i tisdags. Planen var att åka dit i onsdags morse, men med strålande sol utanför när klockan ringde och kusiner som kommit under natten. Nä, jag planerade om och tog en timmes morgonpromenad istället och fick finsällskap till frukosten sedan. Hade ändå träningsvärk i många delar av kroppen från passen dagarna innan.
Men nu, som sagt, nu ska ryggen få sitt!

Nya favoritfrukosten a la AliceAugusta,
Hallon-keso-kvargröra med torkade mangoskivor, vindruvor och Func* müsli,
knäckemacka med Philadelphia och skinka och kaffe.

Bara för att man inte är på gymmet kan man väl träna lite på hallgolvet
medan man väntar på att familj och kusiner ska komma hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar