lördag 14 juli 2012

Heaven on a plate

Lite matorgasm, både igårkväll och imorse. Sådär så att man inte ville att det som låg på tallriken inte skulle ta slut, någonsin. Hela familjen och kusinfamiljen satt och små-åt på middagen i säkert en timme. "Bara en liten bit till" ungefär.

Långkokt högrev som sedan gneds in med rub och grillades.
Potatis och morötter som varit sådär läänge i ugnen så det var ordentligt med färg.
Kokta rödbetor med lite smör och flingsalt.
Fänkål från ugnen (ingen favvo, men jag smakade i alla fall!).
Sallad med tomat, gurka, avocado.
Kall sås på creme fraiche, mango shutney och curry.
Jag dog lite och kom till himlen.

Gårdagens smultronjakt med mor min resulterade i en smultrondränkt gröt.
Jag la på lika mycket till efter att kortet tagits...

And now, gym med syster! Jag tänker mörda mina ben en smula, kanske få den där brutala träningsvärken jag hade efter förra veckans pass, i tre-fyra dagar sådär. Min syster är fotbollsspelare. Detta kan sluta illaaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar