måndag 16 juli 2012

En hälsosam sommarsäsong

Sommarens vilodagar = när gymmet har stängt de tider jag är ledig / när jag varit ute kvällen innan. Igår matchade dessa dagar varandra. Toppen, om du frågar mig. Då känns det mindre dumt att man faktiskt var ute.. Jag som skulle hållit mig nykter för att kunna köra.. Även solen har sina fläckar. Sommartid är min svaghet helt klart vinet och alla spännande utekvällar. Säsongsjobbar man så missar man liksom en stor del av gemenskapen om man inte är med på de där roliga kvällarna på dansgolvet.. Å andra sidan har jag tackat nej till bra många fler kvällar än jag stuckit med på redan tror jag. En guldstjärna i kanten där. Hur det blir ikväll återstår att se, då Timbuktu spelar och många kära vänner ska dit och skaka rumpa. Men efter en tidig morgon, en hel dag i kassan med tre Pippi-rusher (brukar vara en), plus ett gympass, så är jag rätt färdig för soffläge istället. 


För ett och två år sedan hade jag troligtvis styrt bilen direkt hem efter en sån här dag på jobbet, inte en lugn stund, folk hela tiden och överallt. Jag hade hittat någon slags ursäkt för att skippa gymmet, varit otaggad och trött. Nu fanns det inte ens ett uns av tvekan, bilen gick automatiskt till gymmet. Och nu är jag piggare än jag varit på hela dagen! Det finns alltid tid och ork att träna! 


Triceps // mage idag:
Repdrag i cable // dips i maskin, pinnen // russian twists med viktboll, kickbacks h+v // hängande benlyft, enarms pushdowns // situps på boll med viktplatta, tricepspress med hantel, planka+sidoplanka.
Som sagt, redo för soffan var det ja..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar