lördag 16 juni 2012

100% ledig

Det enda som kan hålla mig i från gymmet är tydligen att de håller stängt medan jag är ledig. Så är fallet hela denna helg. Men efter sex dagar i rad känns det ändå helt okej kan man väl säga. Någon vilodag skadar ju knappast, snarare tvärtom. "Det är i vilan man bygger upp sig" har man ju hört. Så vi kör på det hela enkelt!
Fyller dagarna med andra skojjigheter istället. Typ jobb, och att få gå hem från jobbet flera timmar tidigare för att det spöregnar och butiken är sjukt överbemannad. Dra på studentmottagning med smörgåstårta, kaffe och kakor istället för att äta ur matlåda med plastbestick i ett kyligt lunchrum.

När jag väl vilar, då vilar jag på riktigt! Och när jag väl kör, då är det hälsa hela dagen som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar