torsdag 14 juni 2012

Man kan om man vill!

Slänger upp ett inlägg direkt ifrån Kneippbyn. "Lunchrast" sa jag att jag skulle gå på, snarare väldigt tidig middag. Började 12 och passade på att gå på det där gymmet innan, såklart. Så eftersom jag visste att rasten inte skulle komma förrän såhär dags eller senare fick jag packa en extra lunchlåda för innan jobbet, och en för jobbet. Nu ligger en stor bit lasagne och en morot i magen. Welcome carbs! Lunchen var däremot inte lika mastig och kolhydratrik; en burk makrill i tomatsås, osötat fullkornsbröd och ett ägg. Orkade inte stå och fixa med mer imorse direkt. Ägget kokades under tiden resten av frukosten fixades, that's it.
Sedan fick bröstmusklerna sitt med massa nya övningar, och så självklart plankutmaningen på det.
Och vips så var det här med att sitta åtta timmar i en och samma (väääldigt lugna) kassa inte lika rastlöshetsframkallande!

Bröst: militärpress i smith, flyes i cable (fäste uppe först, nere sedan), bänkpress och sist en "stång över huvudet-grej" som jag plötsligt kom på från fyspassen i Sthlm.
Och så plankutmaningen. Känns tedan tightare i sidorna, mer aktiverat liksom. Sånt gillar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar