tisdag 19 juni 2012

En framtidsvision

Kan inte riktigt sätta ord på hur stolt jag är över mig själv för att jag tog mig upp tidigt imorse och drog iväg till gymmet långt innan många andra sommarlediga personer ens funderat på att vakna. Fick äran att vara helt ensam på gymmet 95% av tiden jag var där, troligtvis det bästa som finns! Att jag två dagar i rad lyckats komma mitt under det säkert 20 minuter långa musikalmedley som finns på spellistan är också guld värt. Att värma upp på löpbandet till Maniac (Flashdance) när man egentligen fortfarande borde ligga under täcket, rätt bra uppvaknande! Har däremot fått en suspekt svullnad precis där skon sitter över hälen och fick ta uppvärmningen och dagens träning iförd strumpor.. Jag som tänkte ta en löprunda imorgon?

Lite superset, lite hopp mellan muskelgrupper. Allt för att få tiden att gå ihop och slippa slänga i mig frukost nr två som låg i väskan under stress senare.
Triceps: repdrag i cable, hantelpress över huvudet
Bröst: flyes i cable (högt fäste), bröstpress med hantlar på lutande bänk
Triceps: kickbacks, enarms pulldown
Bröst: bröstpress i cable, liggandes flyes med hantlar
Och så plankutmaningen på det!
Åh, I love! Starka funderingar på att faktiskt utbilda mig inom det här med träning/kost/hälsa, en PT-utbildning! Få lära andra lite av det jag brinner för själv, hjälpa folk, faktiskt veta att det jag säger är faktamässigt rätt, att få leva med träningen och kosten som en del av vardagen och inte ha det som något som måste komma i andra hand efter andra jobb. Jag älskar det ju, varför skulle jag inte göra det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar