tisdag 5 juni 2012

Pepp med pajj.

Dagens träning: jobb. Med andra ord, bara stå, böja sig fram och tillbaka, gå fram och tillbaka, krångla sig runt/över/under (kanske inte under..) kartonger på lagret, bära lite grejer, kuta runt lite till. 
Men med denna pain i magmusklerna, ryggmusklerna och rumpan från igår så var det faktiskt ingen barnlek, det där arbetspasset. Stånkade och stönade. Ville sitta men det hanns ta mig tusan inte med det nej! Fullt förberedande inför att typ tusen skolbarn skulle komma, plus typ tusen föräldrar/syskon/släktingar skulle komma till jobbet, för inga pengar alls nästan. Hela styrkan kallades in och solen sken, kunde inte bli annat än fullt ös medvetslös. Och mitt i all denna rush fick jag gå hem för dagen, vilket kändes oerhört skönt! Hem till maten som var påbörjad och halvfärdig - grillat nötkött och färskpotatis! Nomnomnom.


Pumpade upp pulsen och trycket i rumpan lite genom en cykeltur med syrran - Gnisvärd runt. När vi kommit typ 2/3 insåg jag dock att jag hade punka på framdäcket. Kändes lite som att man avbröt ett viktigt lopp när man blev hämtad av mamma, fail! Men rumpan var nöjd att den slapp det där trampandet på den halvtrasiga cykeln (fast på tvåans växel). Kaffe och proteinmellis (kesella, proteinpulver och lite varma jordgubbar) i soffan, nu spanat in träningsforumet man blivit inbjuden på på fb, lagom tills skadorna kom en efter en (aj, min handled!?). Men, KUL ändå! Motivationen är fortfarande på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar