fredag 8 juni 2012

Formcheck!

Efter att ha varit halvskadad i en liten tid nu så är jag tillbaka, all in! Tänker bara lite extra på att jag får ta det försiktigt så jag inte översträcker armar och ben. Fullt upp i hjärnan med andra ord, fokusera på både den arbetande muskeln och att resten av kroppen ska vara i ett lite "nytt" läge. Sjukgymnastens utlåtande var i stil med att jag måste köra fler stabiliserande övningar, samt att problemet ligger i att kroppen inte tar stopp själv i rörelsen, utan gör denna "översträckning". Lederna låter alltså allting gå liiite för långt, så de småsmå musklerna omkring får hoppa in och sköta jobbet istället = AJ!
Men just idag var det extra skönt att tänka BARA på kroppen, stänga ute allt annat i någon timme där i gymmet i källaren. Sedan är man människa igen! Och nu: "fira studenterna", utan studenter, men med arbetskollegor. Nog för att jag kan säga nej till glass och godis, men lite vin går tamejtusan ner denna fredakväll! SKÅL!
Formcheck:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar