onsdag 13 juni 2012

Hej och hå

Kör på i 180 utan att jag märker det själv. Är inne i träningen även på hemmaplan, trots skador, trots jobb, trots en annalkande sommarsäsong på Kneippbyn. Jag gymmar på, tänker på att inte översträcka armar och ben och plankar mig igenom Annies utmaning. Tre av fem dagar denna vecka, med träning varje dag. Kanske vilar imorgon, kanske inte. Troligtvis inte. Vet ju redan att jag kommer missa gymmets öppettider i helgen pga jobb just de tiderna. Hoppas knäna håller för promenad eller springtur då. Det där sistnämnda sker för sällan ändå, trots fina nya skor och tunn jacka.
Idag, jobb till 16, direkt till gymmet. Blev "bara" triceps idag. Kände att jag ville hem. Men plankorna tog jag, plus lite andra magövningar innan. Så triceps/mage kan vi väl kalla passet.


Triceps: press bakom huvudet m hantel, repdrag i cable, enarmspress i cable, dips på bänk, tricepspress på balansboll.
Mage: liggande benlyft, situps på balansboll, russian twists + plankutmaningen.


En proetinshake på det, hem, duscha, micra mat och äta massor tillsammans med pappa. Och nu då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar