måndag 4 juni 2012

Inte träna mera?

Första träningspasset sedan i torsdags, har fått nöja med mig vardagsmotion och någon promenad. Har liksom inte vågat göra mer med denna dumma kropp. Men fick en tid på vårdcentralen idag, och de konstaterade bara vad jag redan vetat länge; jag är överrörlig i varenda led man kan vara överrörlig i. Kind of. Så nu har armbågen blivit överbelastad. Och domen löd även att jag inte kan träna som alla andra med tunga vikter så som jag gjort senaste halvåret och börjat älska så mycket. Nu var hon ju inget proffs på just sådant här med leder och muskler och träning och så tyvärr, så det blev bara "uppsök en sjukgymnast". Och så var man 200 kr fattigare på fem minuter. Rätt bra timlön för henne där. (Sen är det ju tyvärr inte så i verkligheten.)
Gick till gymmet ändå, men höll mig till att träna igenom benen såklart. Försökte mig på ett roddrag med stången efter att jag kört marklyft, men ajaj säger jag bara!

Ben: marklyft, utfall på bosuboll med hantlar, leg extension i maskin, leg curl i maskin, benpress i maskin.
Mage: magdödaren, benlyft på bänk, mountain climbers och situps på boll. 
Och för första gången fick jag använda mina fina gymhandskar och dricka min proteinshake vid ett utmärkt tillfälle - direkt efter passet. Tillsammans med lite blandad torkad frukt som alltid ligger i träningsväskan (som jag typ bor i nu för tiden när jag aldrig är hemma).
Ovanligt o-rosa idag, med ljusblått linne, vitt hårband (med blå Nike-logga), skor med en tendens av blått och gymhandskar med turkosa inslag. Man måste ju variera sig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar