torsdag 26 januari 2012

Äggröra a la Rebecca

Dagens ryggpass på gymmet kommer troligtvis kännas betydligt mer än vad gårdagens benpass kändes idag. Jag är en nöjd tjej! Och som grädde på moset har jag fått spendera några mysiga timmar i cafét med underbara Ella som jobbarkompis och upplärningsslav. Hon fick helt enkelt göra skitjobbet medan jag tog hand om kunderna. Det är så det är när man är ny. Jag har ju faktiskt jobbat där i över en vecka nu, så nu är det min tur att dela ut såna roliga sysslor. Moppa golvet, diska, sopa.. Men riktigt härligt med sällskap, både när cafét var tom lite då och då och när cafét väl hade stängt.
känslan sedan när man kommer till pendeln och inser att tåget som gick förbi på stpåret nedanför när man gick längs gatan, var det tåget man skulle tagit hem. Sedan har man en kvarts onödig väntetid innan man kan ta nästa som går, alltså hemma en kvart onödigt för sent. Då orkar man inte laga mat nej. Tur att jag har världens godaste egenihopknåpade recept på lagom mättande äggröra. Jag skonar er och lägger inte ut någon bild på det, för det ser ut som slem. På allvar. Men det är gott, tro det eller ej.
Rebeccas äggslem:
1-2 ägg -  knäckes ner i en varm stekpanna och rörs sönder.
Några skedar keso - tillsättes bland äggen och geggas runt lite
Lite riven ost i valfri smakstyrka  - häll över och låt smälta inne i geggan
Några skivor påläggskinka i strimlor  -  släng över och låt bara bli lite varma där med
Salt och svartpeppar - bara strö över lite så det ser okej ut.
Så kan man ta lite örtsalt, lite paprika, lite soltorkade tomater, lite vad-du-vill ungefär.
Släng på en macka, en knäckemacka eller ät bara från en tallrik med grönsaker eller nåt. Är du känslig så blunda och ät och överraskas av krämigheten.


1 kommentar:

  1. Alldeles delikat namn din maträtt har fått! ;)

    SvaraRadera