söndag 29 januari 2012

En timmes sovmorgon

Väger upp gårdagens stressiga förseningen med att se till att komma redan till kvart över, tre kvart innan dörrarna öppnas för kunderna. Igår tog jag det på tio min. Men då låg ju inte kassan i kassan som den skulle när första kunden kom heller visserligen. Petitesser. Folk är inte så stressade på helgmorgnar. Igår hade jag till och med en liten tomtenissa i cafét vid nio-tiden minsann. Hur gullig som helst var hon! Hoppas innerligt att hon kommer tillbaka, trots att vi inte hade några croissanter, eller pain de chocolats. Får ta ett snack med bageriet..
Välkomna till Birkastan, jag övar gärna på att göra lattes och cappuccinos till er. Jag och mjölkskummaren är inte riktigt homies än..

1 kommentar:

  1. Vänlighet kommer man långt med! Det är i alla fall vad jag intalar mig när jag och mjölkskummaren ska lära känna varandra lite bättre ;)

    SvaraRadera