torsdag 19 januari 2012

Today

Tänk om man bara hade kunnat vara miljonär när man vaknade upp, en helt vanlig torsdagsmorgon. Tänk vilken bra start på dagen! Nej, istället vaknar man av sig själv innan klockan ens ringer, drar sig lite, tar sig ur sängen och börjar morgonens sysslor. Som till exempel att göra gröt. De flesta av er som läser detta vet att jag inte riktigt är som jag ska om jag inte får gröt på morgonen.
Jag går helt klart hellre upp fem minuter tidigare än stressar och slänger i mig en macka. Gröt, te och helst en tidning. Tidningen har jag fått klara mig utan de senaste månaderna. Och ärligt talat, hur mycket läste jag egentligen i GT hemma på Gotland? Serierna och horoskopet, typ. Kanske om något handlade om någon man kände.

Enough with the bullshit. Om en stund ska jag åka iväg mot Bröd & Salt, caféet jag fått provjobba på.
Nu är det faktiskt så att en av de ansvariga ringde mig igår och lät lite smått desperat. Sjukanmälningar. Så jag ska hoppa in. På ett nytt café, ensam. Hon påstår att det är väldigt lugnt där, lugnare än i Hammarby Sjöstad (där jag jobbat tidigare). Så med andra ord kommer det antagligen vara rätt dött.
Får se om det blir någon kändisspotting idag med. Har ju sett Fredrik Wikingsson där i krokarna kring Birkastan...

Välkomna till Birkagatan 15!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar