tisdag 24 januari 2012

Sightseeing

Det är rätt synd att klaga på livet just nu egentligen. Jag bor i staden jag velat bo i, och jag bor dessutom jävligt bra. Jag har hittat det perfekta gymmet att spendera massor av timmar på (så fort jag lärt mig maskinerna vill säga).
Jag har fått träffa massor av härliga människor genom jonnet jag numera är uppsagd ifrån. Jag får nya erbjudanden, jag vet att jag åtminstone är någotlunda eftertraktad. Självförtroendet ligger på en rätt bra nivå måste jag säga.
Fick precis senaste boosten genom att ha en kort och koncis intervju led tjejen vars jobb jag ska ta över på Metro. Det avslutades med något i stil med "jag ska säga till Martin hur bra det här gick så hörs vi i veckan!"
Och så har vi finbesök av Mike från Göteborgskontoret idag, så nu får lilla gotlänningen vara guide i stora Stockholm för en grabb som bara varit här en gång i hela sitt liv. "Jag vill se Stureplan!"
Tror gymmet får bli imorgon förmiddag istället, så han får se vad han vill se av storstan, och min stackars överkropp får vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar