söndag 22 januari 2012

The move.

Vi tog oss i kragen faktiskt, vi förflyttade oss från sängen/stolen. Till min förtret så tog vi oss dock längre ifrån stan snarare än emot den. Först en sväng till svindyra Coop vid t-banan (kom igen, hur kan tacos ha blivit en stående fredagsrätt i hela Sverige när bara hälften av ingredienserna, för tre pers, går på 160 spänn?!).
Så, buss till Skogås it was! Tänk vad många platser jag varit på här runt om i Stockholm, allt från Arninge industriområde, till Hjulsta, till Lidingö, till Roserberg, till Skogås ikväll.


Tacokväll med Freja och hennes lilla syster, som vi konstaterade inte var så liten längre. Alla som alltid varit små är plötsligt så stora. Vi är ännu större. När blev det 21 januari 2012? Freja åker till Thailand på måndag, jag har bott i Stockholm i snart tre månader, Niklas har varit i Thailand i snart en månad, det var över en vecka sedan jag sa upp mig. Om några månader fyller min lillkusin 15 och ska börja köra moppe, min andra ännu mindre kusin har skaffat pojkvän. Han ger henne presenter och allt. Det är inte för inte man är avundsjuk.

Nu känner jag att det här inlägget har tagit alldeles för många vändningar. Tror det börjar bli dags för mig att krypa ner under täcket istället för att sitta på det. Man var ju trots allt uppe vid sex imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar