lördag 28 januari 2012

All alone

Min hyresvärd, alltså hon jag bor inneboende hos, frågade just om jag inte har någon killkompis. "...aah, pojkvän då." Jag klarar mig själv, sa jag och fortsatte fylla diskmaskinen. "Jaa, men lite kärlek! Dom borde ju stå i kö så söt som du är!"
Trevligt att höra. Men nu sitter jag ändå här ensam på mitt rym jag hyr för en alldeles för hög månadskostnad, med tre tända ljus för att mysa till det för mig själv. Lördag kväll, jag har ätit upp middagen jag lagade till mig själv och lär väl strax sätta på en film på datorn och lägga mig på sängen. Tvn har lilltjejen lagt beslag på. Tror det är något i stil med "Nallenallenalle har ett stort blått hus". Lät som det för en stund sedan iaf. Jag hatade det barnprogrammet.
Ensam är stark, tänker jag och myser ner mig i min mjukiströja och lägger mig tidigt för att jobba imorgon igen. Have fun partypinglor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar