onsdag 25 januari 2012

"Ledig"

Ännu en dag jag absolut inte kan klaga på! Är fortfarande helt ledig om dagarna (föredrar helt klart att kalla mig själv ledig och inte arbetslös), men tog mig ändå upp långt före många andra lediga medmänniskor. Klockan var ställd på 08:30. Sent för många, tidigt för en ledig själ som dessutom hade problem med att somna igår kväll. Men upp kom jag i alla fall, och jag var på gymmet innan klockan ens slagit tionollnoll.
Dagens kroppsdel fick bli ben, som jag planerat sedan tidigare. Axlarna och bröstmusklerna värker fortfarande efter måndagens dubbla lunchpass. Men nu är jag nöjd och belåten.
Mötte upp en fin gotlänning efteråt, min käre barndomsvän Emelie. Fick guida mellan tunnelbana och pendeltåg litegrann, men vi hamnade på samma tåg och i samma ände.
Så nu har jag trevligt sällskap några timmar framöver. Blev världens tjockaste och fluffigaste ungspannkaka till lunch, fylld med bacon och äpple. Fick vänta en halv evighet på den dock.. Nu blir det nog en tur in till Farsta Centrum för att hälsa på en annan fin vän som råkar jobba på Espresso House just där. Kaffe, anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar