söndag 29 januari 2012

Läggdags efter Bolibompa

Jag som tyckte att jag gick upp tidigt idag när jag hade "sovmorgon". Imorgon börjar jag 6:30, måste gå hemifrån innan sex. En normal människa ska typ gå upp vid den tiden, eller ännu hellre senare. Om man ska räkna "normalt" för min ålder. Då ska man helst sova till nio-tio varje dag fortfarande. Gött mos de! Att ställa klockan på 05 känns inte helt mänskligt. Vetskapen om att man sedan har sex timmar med ensamt arbete framför sig gör väl inte att man så gärna vill krypa ur täckets trygga famn heller. Så kommer jag att ha det i tre dagar framöver nu. Himla tur att man har fri tillgång till kaffe alltså!

Har nu jobbat två dagar i rad på stans mysigaste café och trivs som fisken i vattnet, även om jag gnäller om tidiga morgnar och ensamt arbete. Det gör mig inget, för jag älskar bröd och kakor, och att allt är ekologiskt. Jag kan ärligt säga att det var bland det bästa jag gjort, att säga upp mig och börja om. Förlåt kära jobbarkompisar på Except/TVR, men det är sant. Däremot saknar jag gänget, som fan! Så hör av er, jag vill mer än gärna träffas, glöm inte bort er på era roliga, spontana vinkvällar. (Screw that med att man inte ska dricka alkohol när man satsar på att bli vältränad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar