måndag 27 februari 2012

All over the place!

Dagen blev inte riktigt som planerat. Inte kvällen eller natten igår heller. Spontant drog hela gamla gänget ut halvvägs till förorten och hängde i Dennis gigantiska soffa halva natten. Tömde varenda flaska och box med alkoholhaltig vätska och sket i att sista tunnelbanan gick redan tjugo över tolv. Med andra ord blev min förmiddagsplanerade gymtid flyttad/uppskjuten. Jobbade i cafét hela eftermiddagen lång med ovanligt få kunder men ändå ovanligt trevligt sällskap i form av Camilla från Södertälje. Snackade om allt och ingenting mellan kundernas besök, flera timmar var hon där och räddade mig från tristess och sömn (sen kväll, alldeles för tidig morgon. Jäkla sol..).
Mot alla odds hade jag energi kvar i kroppen efter stängning och tog entur på gymmets löpband. En hel halvtimme minsann! Sen var jag död. Försökte mig på att ge magen en styrkeomgång, men det var kört, energin var slut. Och nu däckar jag i sängen, med larmet ställt på 04:50 för att jobba i Hammarby Sjöstad.
Tiden går fortare när man gör saker har jag hört? Så snart är det vår och sommar på riktigt och jag ska hem till min fina hemö och alla kära människor jag saknar så förbannat. Imorgon när jag vaknar är jag en dag närmare. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar