onsdag 29 februari 2012

Jag behöver...

Tänk vad duktig jag blivit som faktiskt börjat jobba på jobbet istället för att blogga! Dagen har gått åt till främst en enda sak (förutom att serva kunder): att stämpla. Vita stora påsar, vita små påsar, bärkassar, lattemuggar, kaffemuggar... Har till och med svarta fläckar på händerna som bevis på att jag har arbetat så hårt. Otroligt krävande arbete, absolut. Så krävande att jag orkade med både en runda på stan med Malin och ett bra gympass innan jag åkte hem. Att jag skulle få så mycket gjort trodde jag väl aldrig när jag vaknade av klockan imorse. Det var länge sedan det var så tungt att komma upp, förstod inte riktigt vad det var som lät som störde mig först, tills jag insåg att det var ett alarm som ville att jag faktiskt skulle vakna, for real.
En kjol och ännu en vårjacka till samlingen. "Skyller" köpen på 1. jag har letat efter en kjol som inte var svart. 2. jag har dessutom i stort sett bara svarta jackor, det var inte denna. 3. Ronja vill också ha en sån jacka, så nu kan jag vara snäll och låna ut min till henne ibland. 4. Tillgodokort och rea.
Båda grejerna var helt enkelt saker jag behövde! Och förvånande nog gick båda plaggen i den rosa färgskalan. Eller något liknande. De var åtminstone inte svarta!

Nu borde jag verkligen duscha. Men jag orkar inte röra mig. Snart. Har redan suttit vid matbordet och ätit en jäkla massa småsaker i typ tre kvart, bara för att det var en trappa mellan mig och mitt rum. Trött tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar