fredag 3 februari 2012

Barkaby-utflykten

Vår utflyktsdag fick en smådryg och väldigt kylig start. Hur lyckas man riva ner en hel kontaktledning? Någon som vet vad som hände som utlöste kaoset med pendeltågen idag, please tell! Jag var i alla fall otroligt glad att jag har lyxen att välja mellan pendel och tunnelbana och kutade ner till tunnelbanan istället. Och så den där kaffen som jag nämnde. Byte vid T-centralen, byte i Sundbyberg. Och en jäklars väntetid. Struntade i att vänta på den som skulle kommit först och hoppade på nästa tåg. Då var man glad att man inte skulle till slutstationen då! Efter stress och kyla kom vi fram till Barkaby Handelsområde och gick in i första bästa butik: Statium +. Jag drömde mig iväg till ett par nya träningsskor, men det blev inget av den saken. Inte ens efter att ha varit i fyra olika sportbutiker och två renodlade märkesbutiker (Nike/Puma) på Quality Outlet-området. Var ganska svårt att njuta av att det var mysigt uppbyggt när man frös lår, näsa, rumpa, fingrar och kinder av sig. Gick omkring inne på IKEA i någon timme, med jackorna på. Det tog en stund att få upp värmen, och energin var rätt låg efter att ha frusit och traskat omkring så mycket. Så vi började och slutade dagen på IKEA, först lunch direkt, sedan shopping och fika och lite shopping till. Ronja gick där ifrån med två stora blå kassar, jag med ett lakan och en handduk. Känner att mitt rum redan är tillräckligt IKEA-stämplat:
 Mina IKEA-fynd när jag först flyttade hit. Fortfarande mycket nöjd måste jag säga!

 Dagens "fynd". Mellanportion med köttbullar och mos, några timmar senare en kaffe och en kardemumma/cheesecakemuffins för att höja energin.
(Nej, Ronja ber inte bordsbön. Hon försöker värma händerna.)

Den där tanken om att jag skulle ha vilodag och köra gymmet idag istället gick ju och sket sig. Imorse sov jag som en stock, när jag kom hem skulle gymmet hinna stänga innan jag var tillbaka i stan. Och nu är hela helgen uppbokad med jobb på Alla tiders bröd-mässan. Ajsing bajsing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar