söndag 12 februari 2012

Farsta vs Thai

Med en väldigt sen hemkomst i nättras har vi varit lagom sega hela dagen idag. Var dock uppe tidigt om man tänker på när vi kröp ner i sängen. Tog bussen från Gullmarsplan 03:48. Var alltså i säng vid cirkus halv fem. Det är typ så dags jag ska gå upp imorgon. Det är lite sinnessjukt när man tänker efter. Tur att man inte sov fram till efter lunchtid helt enkelt.
När vi väl var uppe så sken solen starkt genom persiennerna (jag hatar persienner. Ge mig mörker!). Det var tamejfan VÅR ute. Typ. Efter frukosten satte vi oss till och med på den inglasade balkongen och åt färsk ananas. Med solglasögonen på. Lite lyxigt sådär dagen efter. Tog oss i kragen och begav oss utanför lägenheten, ut på promenad i solskenet, PÅ Farsta-sjön, bokstavligen. Trots att Elin från början vägrat så fick jag ut henne där på isen. Kändes rätt coolt måste jag säga.

 
Sedan blev det en sväng till Coop för att handla scones-ingredienser och möta på Ronja som kom på besök. Kommer bli standard, det här med scones. Fin liten tradition. Men scones ska fan bakas med smör, inget jäkla nyttighetsstrunt med bara kesella. Torrt och tråkigt. Måste köpa ost och marmelad (till nästa gång).


Och ikväll har jag och Elin låtsats att vi inte alls var i Sverige utan körde på hemmagjord thai-mat. Skålen blev praktiskt taget slickad, så god var såsen. Mrs Chengs Paneng Curry, tummen upp! Nu väntar vi på Kontoret på fyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar