måndag 13 februari 2012

Varsågod kära syster.

Den här dagen blev mycket körigare än jag hade tänkt mig. Planen var: jobb halva dagen, en stunds gymmande och sedan hem och bara ha det gött. Kanske i omvänd ordning med tränandet och chillandet. Det gick ju och sket sig totalt i alla fall kan jag säga.
Börjar med att jag konstaterar att jag inte har någon nyckel till cafét. Och jag ska öppna. 06:15 insåg jag detta, cafét skall öppna 07:00. Några samtal och väckta människor senare var jag inne, med en kvart kvar till öppning, alla brödhyllor och kakfat tomma och inga mackor bredda. Så kom det inte ens någon kund på typ 20 min när jag väl hade öppnat.. Sen fortsatte det i den lugna andan. Elin kom och sa hej och hejdå och drack lite kaffe och åt frukost innan pendeln mot Nynäs och Gotland. (Nu är nästa person välkommen att komma upp och hälsa på!) Får ett hackigt samtal från Johan, som är pissjuk och inte kan jobba. Ingen kan hoppa in förrän halv fyra, kan jag jobba över? Sure, tänkte jag, extra cash. Men så kom jag på att jag skulle träna 17:20. Det blev rätt stressigt, hemma i typ en kvart innan pendeln gick mot stan igen. Men jag hann äta och byta om och hann dessutom andas ut innan passen väl drog igång.
Hade bestämt mig för dubbel. Körde djupa knäböj och tunga axelpressar på BodyPump först, sedan sprang jag in i salen bredvid och Did it like a dude med Bounce-Jennie och massa andra brudar på Feminine Vibes. Jag borde vara död. Men jag har energi kvar att ge för tusan! Tydligen har gymmandet och alla de där minutrarna på crosstrainern gett något ändå!
Nu kommer jag sova gott. Bra jobbat att orka läsa hela texten käre läsare. Nu ställer jag klockan på fem och släcker lampan, godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar