onsdag 22 februari 2012

Hit och dit och överallt

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att vakna tidigt av sig själv när man är ledig. Klockan är bara halv ett och jag har redan hunnit med att tvätta två maskiner och till slut ta och tömma den där jäkla papperskorgen som varit översvämmad i någon veckas tid. Mamma gnällde lite när hon inte kunde slänga saker. Så nu är det gjort. Välkommen tillbaka och släng saker nu! 


Vaknade strax efter åtta och var döhungrig. Men alldeles för trött för att ta mig ur sängen. Det händer mig rätt ofta.. Lite iPhone-lekande innan jag tog mig upp vid nio-snåret. Och nu är jag redan hungrig igen, efter allt detta springande upp och ner till tvättstugan och sorteringscontainrar. Behöver ge mina ömma stackars muskler lite ny energi. Är riktigt nöjd med träningsvärken, som jag alltså fått efter mitt eget-komponerade pass på gymmet igår. Bröst, triceps och mage. Känner dock att det egentligen inte är så smart att ta upp till tre muskelgrupper på en dag, för då kan man fanimej knappt röra sig dagen efter! Tur att det är ett skönt ont, denna träningsvärk!

Övergav gröten för en morgon för att gräva fram mixerstaven ur skåpet och testa den.
Smoothie gjord på kesella, vaniljyoghurt, en halv banan, fryst ananas och två frysta jordgubbar.
Och så rostat surdegsbröd och massa kaffiii.
Onsdagslyx på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar