lördag 4 februari 2012

Mässa!

Vilken berg&dalbana dagen har varit! Hade tänkt fota massa från mässan till er, men det fanns helt enkelt inte tid till det. Man kan nästan kalla det kaos. Men det var ett bra slags kaos. Sånt där kaos som det blir när montern man står vid är populär och alla vill veta vad allt är och handla, men de råkar ha glömt få med sig skyltar med namn och priser så man måste dra allt femtioelvatusen gånger. Bra kaos med andra ord. Fick smitit iväg för att äta min färgglada medhavda matlåda nere i källaren. Bra att känna cafépersonalen så man fick med sig lite kaffe ner där i underjorden. 

Matvete, chilifräst kyckling och zucchini, soltorkade tomater, broccoli
Morotsstavar
Chili/sweet chili-cremé fraiche.

Tillbaka upp till kaoset och sälja slut på det mesta de resterande timmarna. Fan vilket grymt team vi var där i montern. Vem behöver massa skyltar och banderoller och reklam när man har tre toppentjejer bakom bordet? Inte Bröd & Salt i alla fall! Blev massa småätande av provsmakningsbröd och bullar hit och dit. Men på något sätt var jag ändå hungrig när jag kom hem? På samma sätt hade jag kunnat somna stående på mässan, men på pendeln hem vart jag plötsligt astaggad på att gå ut och dansa järnet hela natten? Den energin försvann dock så fort jag fått i mig middagen hemma sedan. Nu är det snarare så att jag planerar att somna framför Melodifestivalen eller något.
Vi får väl se vad som händer!

1 kommentar: