söndag 19 februari 2012

Gröthjärna

Jag ber om ursäkt i förväg att detta inlägg kommer vara lite osammanhängande. Jag är lite osammanhängande just nu själv känner jag. Trött, mör, seg. Soffan och en film väntar på mig efter min ljuvliga frukost. Passade ju på att fylla frysen med bär när mamma och hennes Coop-kort var på besök. Nu är jag ensam i storstaden igen. Dröjer två veckor innan jag får en ny gäst. Råkar sammanfalla med den helgen då jag blev bjuden på en fest i Gamla stan, igår kväll, i baren. Lika bra att hälsa, tänkte jag när jag stod där och väntade på den otrevlige bartendern. Åh, vad jag älskar det engelska språket! 
Dagens tips: om ni vill ha billig öl/halvbilligt vin och öppet folk så gå till Soft kök & bar på Malmskillnadsgatan mitt i stan. Öl för 29 spänn (synd att man inte dricker öl), vin för 46:- (noga utvalt pris där). Lovar att du kommer få ett gäng som slår sig ned vid ditt bord inom en kvart efter att du har anlänt. Kan nästan svära på det. Men det är inte Stureplan direkt (även om de skyltar om på hemsidan att de ligger ett stenkast därifrån, aint the same!).

Åh, mina älskade jordgubbar och blåbär! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar