måndag 6 februari 2012

Ledig dag med mor min

En riktig mysdag med kära mor min. Fick börja dagen med lite träning också, så var mitt behov för dagen stillat. Fyspass och core express vid lunchtid (för sådana som inte har lyxen att vara lediga vill säga).


Sedan myslunch, sedan in till staden. Har en gammal släkting som precis flyttat från drömläget på Söder (Swedenborgsgatan) till ett äldreboende i Vasastan. Så vi åkte helt enkelt till Karlberg, tog oss förbi "mitt" café och köpte med oss lite mumsigheter och begav oss bort till 98-åringen på fika. Det var en väldigt glad 98-åring kan jag säga. Min farfars syster, född 1913. Det kändes lite overkligt när hon berättar om hur de sprungit längs vägen helt uppspelta när de fick se bilarna rulla förbi de första gångerna genom Eskelhems socken. Men hon hänger med, tantan, med humorn i behåll. Åh, vad jag är glad att vi åkte dit. Det bjöds minsann på sherry efter kaffet också!


Sedan tog vi en runda inne i stan också såklart, det måste man ju göra med jämna mellanrum. Är dock inne i en ganska så kräsen period. Tur är väl det, med tanke på hur kontoutdragen ser ut nu när man inte jobbat heltid på ett tag.. Men mamma sponsrade till ett par nya träningsskor, vilket verkligen var på tiden att jag införskaffade!


Till sist lurade jag med mamma till Arigato Sushi Wok vid Centralen. Men hon hade tur, de serverar inte bara sushi, så hon slapp. Men hon vågade smaka en bit av lax-sushin på min Bento-tallrik, och den fick godkänt!





1 kommentar:

  1. Låter som en helmysig dag, stumpan! Och du passar grymt bra i läppstift, apropå ingenting!

    SvaraRadera