söndag 5 februari 2012

Finbesök

Ännu en heldag av mässarbete, en mycket lugnare sådan. Både skönt och lite trist. Vi ville ju slå vad vi sålde för igår, svårt att göra det med mindre folk i omlopp. Till och med så pass lugnt så chefen lät mig smita iväg över två timmar innan mässan stängde portarna. Det är nämligen så att jag fick finbesök idag, av kära mor min! 
Så för stunden sitter hon nere i köket och nördar Wordfeud medan vi väntar på att pajen ska bli färdig i ugnen. äntligen mammas paj säger jag bara. Det har verkligen varit paradrätten hemma sedan barnsben, i alla dess färger och former (nåja, alltid rund kanske..).
Fick mamsen att ta lite foton på mässan idag, ska kolla igenom om något av dem är godkänt så får ni kanske se senare ikväll. Så länge bjuder jag på en bild som visar vilken vacker utsikt jag vaknade till imorse vid åtta-tiden.

Jag såg redan genom persiennerna att det sken rosa utanför,
jag plockade fram kameran innan jag ens kollat hur det såg ut.
Genast hade man energi för dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar