tisdag 28 februari 2012

Fritid?

Känns som att de senaste två dagarna enbart bestått av jobb, gym och resetider. Tror det är ren fakta att så är fallet. Stängning i Birka igår, öppning i Hammarby idag, personalmöte ikväll. En halvtimme (!) på löpbandet igår, ett misslyckat försök till att träna magen (tror det var sömnbristen som började ta ut sig där..), gym idag efter jobbet. Förstår inte hur jag kunde känna mig pigg imorse när klockan ringde och gå upp utan att ens snooza (klockan ringde 04:50). Men så har det ju blivit en del kaffedrickande idag bakom kassan med.

Livet känns bra nu, och jag vet inte varför. Sådär extra bra! Kan ha att göra med solen och den stundande våren, min absoluta favoritårstid nu när min pollenallergi slutat bråka så mycket med mig. Så kommer både syster och Freja i helgen, jag ska hem till ön om någon vecka, folk fyller år (tänk att vi fyller 20 i år, vad hände med tiden?), jag fyller år, jag flyttar hem. Om bara två månader räknar jag med att packa ihop mig och dra till fina Gotland igen. Att flytta för alltid gör jag i ett senare skede av livet. "En vacker dag", så att säga.

Vad jag ville ha sagt med detta inlägg är ju något man kan undra. Ögonlocken känns tunga efter den varma sköna duschen. Orkar, inte, personalmöte. Vill krypa ner i soffan med Band of Brothers. Men nänä..

1 kommentar:

  1. Hihi, älskar att du kategoriserat inlägget "filosfiskt" ;)

    Men till inlägget: tiden går åt helsike för fort. Det gäller att verkligen ta vara på de stunder man får, anser jag.
    Och kaffe är livet fan!

    SvaraRadera