fredag 17 februari 2012

Spamalot

Min rygg får vänta med den där chocken till imorgon. Insåg att klockan var alldeles för mycket för att spendera massa tid bland vikter och maskiner om jag skulle hinna bli redo för resten av kvällen sedan. Så, istället fick hela min kropp en chock, inklusive min hjärna. För er som har bra kondition så kanske detta inte låter så vidare värst, men att jag stod 20 min på löpbandet frivilligt (nåja, crosstraining-maskinerna var upptagna allihop) och faktiskt sprang hela tiden och inte drog ner på farten en enda gång, det är något värt att flagga för. Har aldrig förstått mig på dem som bara måååste ut och springa lite. Praktiskt, ja. Kul, nej. Och nej, det rensar inte alls hjärnan eller ger en en kick. Man får bara ont i halsen, får håll, flåsar så man tror att man ska andas ut lungorna and so on. Så 20 min i 9 km/h är något jag är stolt över. Kanske så stolt att jag testar att göra om det någon gång. Kanske. Imorgon ska ryggen få dö en smula. Passa på innan mamma åker hem, så hon kan massera mig.

Har spenderat all tid efter gymmandet med mor min. Jag fick laga middagen medan hon var på väg hem från jobbet. Testade thaimat med färdig grytbas igen och kan konstatera att Mrs Chengs är bättre än Ica's. Färgen (eller bristen på den) såg väldigt suspekt ut. Men det var la gott. Starkt. Vilken mes man är..
Men kvällens höjdpunkt var absolut inte maten, utan underhållningen. Igår kväll bokade vi biljetter till Spamalot på Oscarsteatern. Det är med andra ord mina käkar och inte min rygg som kommer ha träningsvärk imorgon. Ni som inte sett den; se den! Och förbeställ Lady of the lake till pausen, inkl ett bord. Kaffe, choklad och Ben&Jerry's. Man kan inte klaga på det nej. Och man slapp trängseln framför baren/kassan. Sen var det bara att gå in och njuta av andra akten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar