fredag 10 februari 2012

Morgonpass, hemma

Lika lång dag igår som dagen innan. Men helt klart en kortare natt. Det var så det kändes när jag vaknade av klockan för snart två timmar sedan åtminstone. Inga evighetslånga minutrar snurrandes fram och tillbaka i sängen med trötta ögon men klarvaken hjärna. Nej, utsövd och nöjd gick jag upp och packade iordning väskan, gjorde god frukost och lyssnade på mitt älskade Morgonpasset i P3. Det är något jag verkligen saknat att lyssna på under hösten, när jag först bodde hemma och tog sovmorgon varje dag, sedan när jag jobbade på Except och inte hade chansen att lyssna på radion hela förmiddagarna ute på fält. Nu kan jag lyssna på det varje dag, i cafét om jag öppnar eller hemma till frukosten om jag stänger. Heeelt perfekt. Måste ta och gå på RAW någon gång i vår när Kodjo är där.
Nu ska jag snart lyfta min stora bag och bege mig till gymmet och ett pass med PT. Något säger mig att det kommer vara en trött tjej som anländer till cafét för att jobba stängning sedan. Boken är nedpackad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar