torsdag 16 februari 2012

Supposed to be..

Okej, från början skrev jag här att jag skulle skriva om Stockholms-livet med tips och roligheter, om min träning och sånt och, tja, lite allmänt. Det känns som att det mest blev om "allmänt".
Så jag slänger in två saker i samma inlägg, tips OCH träning.
Tipset är helt enkelt mitt gym, House of Shapes på Hornsgatan. Tror att det är så att det ägs till 50% av WorldClass och 50% av Bounce-medlemmarna Jennie och Benke. Men det kan vara helt och hållet fel, har inte gjort någon research på det alls. Men vi låtsas det! Jag gymmar helst förmiddag/dagtid, helt enkelt för att det inte är så smockat med folk då. Däremot är det smockat av personliga tränare som har sina klienter där då. Vet inte om jag ska gömma mig eller visa upp hur stark jag är. Är rädd att jag gör något fel, samtidigt som jag är stolt över att de får se mig där så ofta.

Punkt två: träningen.
För er som läser och inte tränar själva så kan ni ju kika in här lite ibland för att se om ni hittar något som kan vara intressant för er. Jag har funderingar på att lägga upp fler övningar jag gör och så, om ni vill ha några tips? Sen är jag ju tyvärr inget proffs, men jag älskar det och jag suger in all info jag kan få från olika hemsidor, bloggar och artiklar över lag.
Idag körde jag igenom biceps och triceps. Kanske inte det ultimata att mixa alltid, men idag kände jag för det. Efter passet jag hade med PTn förra veckan var jag sugen på att testa lite nya varianter på saker och ting, inte bara i maskiner eller med hantlar framför spegeln liksom..
Biceps - med stång på balansplatta, liggande i cable, hammercurls. (Tänkte göra en annan övning i trx-banden, men precis där dom hänger låg det folk och gjorde andra övningar...)
Triceps - hantelpress på pilatesboll, enarmsdrag i cable, smala tricepspressar.
Avslutade med plankan 3x1 min
Få övningar per del, men jag körde i triangel/trappa/you name it. 5rep-10rep-15rep-10rep-5rep. Armarna var rätt slut ett tag. De är inte direkt min starkaste del av kroppen. Särskilt inte eftersom min vänstra armbåge bara krånglar och gör ont, så vågar inte ta för tungt (AJ!) och vill inte träna upp enbart högerarmen (jag är ju trots allt vänsterhänt, så vad skulle det göra för nytta? haha).
Uppvärmning: 20 min på cross, avslutning med 10 min på cykel.
Sen väntade jag mig att mamma skulle vara klar så vi kunde åka hem.


Nu har jag både lyxig fisksoppa med saffran i magen, och lite lagom med Ben&Jerry's-glass. Så låtsas vi som att det är bästa återhämtningen efter träningspass och säger godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar