fredag 24 februari 2012

Apple vs pie?


En äppelpaj för en person, med mer betoning på äpple än paj, för en gångs skull. Jag som egentligen älskar smulorna på toppen, syndigt gott, helst med en riktigt god vaniljsås eller glass. Men nu var det äpplet jag var ute efter. Och jag har ju då inte lyxen att bara kunna plocka ett äpple ur fruktkorgen (inte för att jag äger någon fruktkorg) och hugga in. Nänä, då börjar halsen strula sörrni. Men i varm form går det prima. Men bara varma äppelbitar? Nä, havregryn, smör, socker och lite vetekli så. Och mörda lite med kanelburken. Och så kesella med vaniljsocker och kanel(!) i. Mättade i alla fall mitt begär, även om en ordentlig paj med massor av smul och god vaniljsås hemma i soffan i Tofta med familjen inte hade suttit fel. I sängen med mobilen, datorn och andra världskriget på skärmen (Band of Brothers) är min fredagkväll. Taggar för att gå upp klockan sex och jobba imorgon.
Mantra: nästahelgnästahelgnästahelgnästahelg. Systra mi!  (Och Frejsus!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar