måndag 20 februari 2012

A little bit of everything, please

Kan inte säga annat än att jag är mer än nöjd med denna dag. Delvis för att jag känner mig rätt duktig som pallrade mig upp innan klockan slagit åtta imorse och återigen ställde mig på löpbandet på gymmet. Trodde helt klart att det skulle dröja längre tills dess, men man kan chocka sig själv ibland!
Men annars är jag jävligt nöjd med min insats idag på jobbet. Inte för att jag gjorde något unikt eller utmärkande på något vis. Men det är delvis därför jag är nöjd. Klarade allting precis som det skulle vara, även om jag var ensam i flera timmar i "det stora" cafét vi har i Hammarby. Utan missöden. Ett glas gick i kras, men det var inte jag, jag var inte ens nära. Men även om jag överlevde utan skador så ska det bli himla skönt att få jobba i mitt lilla café resten av arbetsdagarna denna vecka. Och så ska det bli skönt att få vara ledig två dagar igen. Fötterna bultar lite av allt omkringspringande. Det är förenat med livsfara att gå snabbt på golven på det där stället. Särskilt i köket. Jag menar det verkligen, livsfara! Tänk att gå där med en kniv och ramla liksom. Man kan ju faktiskt dö.
Det bästa med Hammarby är dock maten. Mumma för salladsbuffén!

Bulgur, kyckling i tomat&basilika-sås, räkor, blandsallad med gurka och körsbärstomater,
mozzarella&jordgubbssallad med balsamico, grillad halloumi med grillade grönsaker.
Och så surdegsbröd med citron/vitlök/timjan-smör.

Tur att man inte jobbar där varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar