torsdag 23 februari 2012

Till kylens surrande

Så är jag tillbaka i mitt mysiga lilla Birka-café igen, uppe innan tuppen och på plats strax efter tuppen hunnit gala första gången. På landet då, jag har inte hört en tupp på evigheter. Storstadslivet. Det enda jag får se är små chica chihuahuaor, typ. Har till och med en storväxt (läs: tjock) kille i mitt område som glider rut med stora hiphop-kläder, inkl keps och den där släpande gången, och två små jyckar. Jag skrattar inombords varje gång jag ser detta.
Hur som haver, snälla någon rädda mig från denna tystnad! De har tydligen tänkt modernisera lite här i Birka och kopplat in högtalare och en gammal bärbar dator (och en jäkla massa sladdar som jag redan fastnat i säkert tio gånger idag). De missade dock den där detaljen om att det krävs någon form av uppkoppling för att få musik ur högtalarna. Det finns ett trådlöst nätverk med väääldigt svag mottagning här. Det heter Blatteföreningen AB. Känns bra att smyganvända. Men set går inte, har redan försökt. Och med risk för att skrämma bort kunderna står jag inte direkt och sjunder själv heller. Jag har dessutom missat mitt älskade Morgonpasset och totalt missat det där om att vi har fått en ny liten prinsessa här i landet. Jag blir oallmänbild utan min gröna lilla radio, ta hit den!! "*#%&@$+%#&"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar