onsdag 8 februari 2012

En ledig kväll. Ensam.

Första ensamma stunden i rummet sedan i söndags morse. Mamma sitter troligtvis på båten (efter att ha trängts med alla som ska stressa på för att få en soffplats med eluttag). Så nu är jag själv igen. Ensam. Jag och nallen. Ella skulle ha hållit mig sällskap ikväll, men det blev ändrat för mindre än tio minuter sedan. Vad ska jag nu göra? Börjar inte förrän efter ett imorgon, ska ha vilodag från gymmet. Vadå, fritid!? Sova ut? Aint gonna happen.. Min hyresvärd har precis storstädat hela lägenheten, så det kan jag inte göra (okej, inte mitt rum då, men det är inte så himla skitigt). Baka hade jag kunnat roa mig med, men det känns ju ovärt när jag får gratis bröd och bullar från jobbet. Laga mat och inte äta den känns inte heller lockande.
Någon som vill umgås? Krav: lunch innan kl 13:15! Vart helt skakis sista stunden på jobbet idag, trots keso-mellis, macka med ost och småätande av diverse småsaker (typ ett semmel-lock hit, någon bullsmula dit).
Nu är soppan uppsurplad här hemma och jag vet inte vad jag ska göra av resten av kvällen. Har redan haft tre filmkvällar i rad med mor min ju.. Såå...?

En halv banan, nötter och fruktblandning från Parrots-hyllan och ekologisk keso.Det var bara lite kanel på toppen som saknades.
Men gött som tusan ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar