torsdag 9 februari 2012

Pride & Prejudice

Efter den sämsta nattens sömn på länge var jag väldigt glad att jag 1. inte jobbade öppningspass på cafét och 2. att jag bestämt mig redan innan för att ta en vilodag från träningen.
Först kunde jag inte somna. När jag väl somnat vaknade jag flera gånger. Var vaken mellan fem och halv sju och hade seriösa funderingar på att kliva ur sängen och käka frukost och lägga mig på soffan istället. Tydligen somnade jag om, för sedan vaknade jag till igen vid halv åtta. Och åtta. Sedan, vid nio-snåret, klev jag ur sängen. Jag hade gett upp. Lika bra att äta frukost och sätta sig i den där soffan. På med Stolthet och fördom ba, så var jag nöjd!
Finaste filmen, kan se den flera gånger. Bara vyerna, sättet de för sig. Jag njuter. Och jag vet precis vad som händer, så jag behöver inte anstränga mig för att hänga med i handlingen ens. Helt perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar