lördag 25 februari 2012

I'm blue

Min datorskärm är blåflimrande igen. Känns sådär, om jag ska vara ärlig. För även om jag älskar jobbet på cafét så hurrar jag inte över cafélönen. Eller att inte riktigt få heltid. Dålig kombo det där. Tur att jag inte är en av alla tonårsmammor som finns omkring oss idag. Det hade varit synd om den lilla sötnosen.
Så jag spanar extrapriser och kampanjer och fyndade fläsk(ytter)filé idag och bjöd Ronja min fina vän på middag. Grönsaker och potatis i ugn och fläsk(ytter)filé med ett försök till mammas goda lingonsås. Det var rätt smaker, men ändå inte jackpot. Dock tillräckligt bra för att jag skulle skrapa rent både tallrik och pannan flera gånger om. Hade inte pannan haft så dum form hade jag antagligen slickat rent den. Men det slapp Ronja se. Bänkade oss i de stora vita lädersofforna och småskrattade oss igenom Crazy stupid love resten av kvällen. Knasig film. Bra film! Men nu är hon bänkad på pendeltåget hem till nya boendet i Rissne och sängen väntar. Vilken helg det har varit! Vilket ös!
Nu får jag snart migrän av allt detta blåa flimmer. Nu ska datorn få vila ut, och förhoppningsvis jag med. Godnatt.


Nomnomnom! 
(♥ Instagram)



1 kommentar:

  1. Du måste sluta lägga upp så "smakliga" bilder hörru du... jag blir ju hungrig för katten! ;)

    SvaraRadera