torsdag 1 mars 2012

Stark och stolt!

En aktiv vilodag blev det visst. En ganska så väldigt aktiv sådan, faktiskt. Vi kanske ska kalla det en lätt träningsdag istället. Oavsett vad så lekte jag i alla fall PT åt Malin idag eftersom hon skaffade gymkort på House of Shapes igår. Varsinn fri månad, sista chansen. Har nu sparat in över tusen kronor på träningssugna vänner, jag gillar't! Så som tack för pengarna så lärde jag Malin hur man gymmar. Visade övningar, maskiner, berättade vad hon skulle tänka på, lite tekniksnack. Och så passade jag på att lägga på extra när jag bara skulle visa henne några repetitioner. Och jag kunde bara konstatera att den senaste tidens tränande har gett mer resultat än jag trott! Åtminstone i benen. 82 kg i benpress. Det måste vara något fel, det känns inte riktigt äkta.. Hur gick det till? Imorgon är det jag som haffar en PT och frågar om jag gör rätt, om jag är så stark på riktigt eller bara på låtsas. Fram tills dess tänker jag njuta av tanken av att det är for real!
Riktigt kul att få visa någon hur man gör, få glänsa lite själv men samtidigt göra en jäkla nytta och få någon på så bra humör som flickan var när lämnade gymmet. Endorfiner ♥

Orken till att laga mat var dock totalt oexisterande när jag kom hem. Så en REJÄL hög med äggröra, massa grönt (eller snarare grönt, orange, rött och orangerött) och bröd och mjölk till. Och en hel mango (typ övermogen) till "efterrätt" över diskhon. "Slemmig, men mättande" som Timon och Pumbaa hade sagt!

Och imorgon är jag helt ledig, min syster kommer upp över helgen (men inleder med Avicii med vännerna) och Freja är äntligen hemma från Thailand. Men jag vill göra något nu, ikväll! VEM ÄR LEDIG I STOCKHOLM!?

PS. Sprang på Petter på väg till affären efter gymmet. Som Elin sa, jag är nog en kändismagnet. NICE!

1 kommentar:

  1. Bara njut av egoboosten, gumman! Det förtjänar du! :D (Och bra humör var fan bara förnamnet haha!)

    SvaraRadera