måndag 5 mars 2012

Blueberry breakfast

Att sitta och äta frukost i en halvtimme och lyssna på Martina, Kodjo och Hanna på radion kan vara bland det skönaste som finns. Att man vaknar klockan nio av att solen bländar genom persiennerna är däremot inte det bästa som finns. Men det är betongväggar, och jag tror inte riktigt att hon jag bor hos vill att jag ska borra hål i dem för att sätta upp en gardinstång och rullgardin. Så länge har jag valt att bädda i ett svart påslakanset, så att jag enkelt kan stänga ute ljuset genom att dra täcket över huvudet. Man får inte vara dum!

Kan inte bestämma mig om jag ska byta om och dra mig till gymmet idag innan jobbet eller ej. Har ingen inspiration eller ork att hitta på massa. Kaffet jag drack till frukosten kickar nog däremot in snart. Dessutom är det fyspass för Jimmie idag, vilket brukar vara mer än nice. Så det slutar nog med att jag sitter på den där pendeln om en halvtimme skulle jag tro. Så, dags att packa och byta om om jag ska hinna!

Någon som inte tror mig när jag säger att jag hade blåbär på gröten?

1 kommentar: